Vail, CO - 24 Mars

Vaknade imorse och vi gick ner till hotellets restaurang för frukost (det har vi gjort varje dag). En liten fjollig buffé hade dom (jämfört med Alviks i Stockholm). Amerikaner äter även muffins till frukost, med smör på, BLÄ!!! Sedan gick vi tillbaka upp till rummet och bytte om till skidkläder och medans så tittade jag på Pokémon (jag hade egen tv på rummet mitt). Skidåkning hela dagen. Fast snöigt och blåsigt. Jag älskar verkligen att åka skidor (snowboard) i Vail förutom att det är som i Åre (=man är alltid påväg någon annanstans)

                      Efter skidåkningen gick vi och lyssnade på Jonny Mogambo. Fast det var en ganska värdelös after ski. Så stelt. Fast han var superduktig på att sjunga och spela gitarr.

                      Sedan för middag så tog vi bussen till "Vail byn" och gick till Ore House. Fast det ar ett kasst ställe. Först kom servitrisen och frågade vad vi ville ha och dricka. Susan en icetea, Christian - Pepsi och Alan - öl, sedan går hon. Hallå? Jag då?

Hon kommer tillbaka efter en evighet med drickorna och jag säger att jag skulle vilja ha en pepsi.

-Okej! säger hon. Hon insåg inte ens att hon hade glömt mig. Jag skulle då aldrig anställa en sådan person. Jag tog en Ceasar sallad. Och på en Ceasar sallad ska det väll vara Ceasar dressing på? Men jag fick någon konstig, inte så god, slaimig dressing och världens minsta kyckling bit och typ 1000 salladsblad. När vi kommer tillbaka till hotellet så tar jag mig saft (köpt i den Svenska affären). Dom har ju inte saft här i USA, inte vad jag har sett iallafall och en kaka. Sedan var det godnatt. Och den som sa att saft är lemonad i Amerika: måste ju haft en skruv lös. Saft och Lemonade har inget gemensamt. Saft är sött och lemonade är surt. IG till engelska läraren som sa det till mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0