Flygresan hem från USA

Det var då en otroligt lång flygresa hem från USA så jag tycker att det är värt att berätta.

Jag lämnade Lincoln, Nebraska i Onsdags (10 Juni). Kl 10 gick mitt plan. Runt 8-9 var vi på flygplatsen för att checka in mitt bagage. En kvinna som stod bakom mig i kön och hon var också svensk för när hon hörde att väskorna skulle till Stockholm så började hon att prata med mig. Hon skulle också flyga till Chicago så vi frågade om hon kunde hjälpa mig i Chicago att hitta rätt (eftersom Chicago är en (om inte den största) flygplatsen i Amerika). Visst kunde hon det. Kl 10.01 for mitt plan. Ca 2 timmars flygresa var det till Chicago. Väl i Chicago så fick vi ta ett tåg för att komma till terminal 5 där vi båda skulle flyg från. Vi listade ut vilken gate jag skulle flyga från och sedan så skulle hon åka tillbaka med tåget från där vi kom in från planet för hon skulle gå och shoppa. Jag var svin hungrig så det blev en happy meal på Donken för mig. Jag tänkte ta tåget tillbaka till shopping stället jag med när jag var klar hade jag tänkt för det fanns bara tre affärer på terminal 5 (där jag satt). Men först försokte jag komma ut på internet med datan mrn det funkade ju inte. Men när jag satt där och åt så kom kvinnan tillbaka och satte sig och åt med mig. Tydligen så kunde man inte åka tillbaka  till shoppingstället om man inte hade ett flyg som gick därifrån. Great! Mitt plan går om 6 timmar, inge dator och bara tre affärer att roa mig i.  
Kvinnans plan skulle gå tidigare än mitt för hon skulle flyga direkt från Chicago till Stockholm med SAS och inte något mellanstopp i London som mig. Så och gick igenom security och det var sista gången man såg henne. Men vem ser jag inte då? Jo en svensk tjej som jag for till New York med på förberedelsekursen. Så jag hade sällskap iallafall. Vi gick och satte oss vi typ det ända uttaget dom hade på flygplanet så att jag kunde ladda min dator. Vi satt och pratade, åt och bara gick omkring tills dat var dags att gå genom security. När vi väl var där man kliver på planet så träffar vi en till svensk tjej som vi var i New York med. HAHA!
Dom ville ju inte släppa på mig på planet där i Chicago heller! min biljett funkade inte så kjag fick gå tillbaka till "the desk" TRE gånger innan hon skrev ut en ny biljett till mig. Resan till London var superlång. Ca 8 timmar. Fast vi flög på natten så dom släckte ner hela planet så att man skulle sova. Kunde ju även titta på film fast det var inte som på planet till New York där man kunde välja vilken film man ville se utan nu fick man välje nägon som visades. Jag såg Bridewars (typ 5 gången). Kom fram i London ca kl 7 på morgonen. Där fick vi gå igenom security igen. Upp och ner med datorn i väska hela tiden. Sedna gick vi på toa och jag och Lovisa råkade gå in på killarnas först. Pinsamt värre!
Sedan var vi lite hungriga så vi gick till en utav matställena som dom hade där på flygplatsen. Vi gick på någon Wagamama eller vad den hette. Vi alla tog något som hette något med fruit. Det skulle typ vara frukt och yoghurt. Och va fasen fick vi. Ett vanligt litet driksglas, Sylt i botten, fågelfrön och sedan cremefraiche aktig yoghurt. Sunkigt värre var det. Och den kostade ju också hela 7 pund eller nått sånt. Snacka om rån! Sedan när vi varit i London i 4 timmar så gick vårat plan till Stockholm. Det tog ca 2 timmar. På flygplatsen i Stockholm så fick vi vänta på våra väskor och dra dem på vagnar. Jag hade ju tre resväskor, mitt handbagage och datan. Sedan gick jag och mötte upp pappa. :D
Så började den ca 6 timmar långa bilresan hem mot Sundsvall. Vi stannade på Gävlebro och åt. Pannkakor blev det såklart!
Ja, så om ni räknar ihop allt så tog det sin lilla tid. Men det var ju även tidsskillnad mellan Chicago och London (6 timmar).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0