Orientation 17 januari

Så jag klev upp itid imorse! Åt frukost och gick sedan upp och plockade undan på rummet och sminkade mig oxh så, när jag kom ut igen så var Christophs föräldrar här. Jag skakade hand med pappan och han pratade engelska fast hans mamma kan inte prata engelska så jag skakade hand med henne och hon sa något på tycka och jag bara kollade på henne och log fast jag fattade ingenting. Jag måste ha sett ut som en idiot! Vi gick ner och fikade lite fast jag åt inget. Dom drack ju egentligen bara kaffe. Sedan så satt vi och pratade och så och jag fick en present av dom. En parfym, så nu har jag 8 st! HAHA! Och ingen är någon som jag tog med mig från Sverige. :D

Runt 1 for jag, Susan, Christoph och hans föräldrar till Adrians Värdföräldrars hus för att ha en orientation med alla andra Ayusa utbytesstudenter och för att säga hej då till Christoph. Det var det sjukaste hus jag någonsin sett! Slår lätt ut några av husen på MTV Cribs! Lätt! Har aldrig sett ett så stort hus i hela mitt liv, i real life! Så först när vi kom in fick jag typ en chock. Det var amazing! Vi gick bort till alla andra var och Rachael (våran områdesrepresentant) tog oss till deras typ bio sal (fetaste platt tv:n och mys fotöljer som du typ kunde ligga i). Vi pratade och så och gick igenom alla regler igen. (reglerna för att vara en utbytesstudent, typ att vi inte får dricka, röka, pierca oss m.m) Sedan så gck vi tillbaka till dom andra och vi åt lite snacks och så. Vi tjejer pratade och så. Sedan så var det dags för film i bio salen. Dodgeball! Den var kanon!

Sedan var det dags för oss att spela dodgeball i familjens EGNA GYMPASAL SOM FAMILJEN HADE I HUSET, OMG!!!!!! Det var svin roligt. Efter några matcher så tog vi lite kort och sedan så for typ alla hem till sina små hus igen :D Vi lämnade av Christophs föräldrar på deras hotell och vi for hem och jag gick och fixade mig för vi skulle åka till Laslos för att ha moddag (Laslos är en restaurang). Även, Travis, Ben och Hayden kom. Och Katrina var där med sin värdfamilj så vi träffade henne där med. Vi åt gott och hade det trevligt och Ben är en riktig underhållare. Han pratar lite tyska så han kunde prata med Christophs föräldrar. Vi andra måste gå genom Christoph så att han kan översåtta för Christophs föräldrar är inte så duktiga på engelska. Sedan for Susan, Alan, Christoph, jag, Ben, Hayden och Travis tillbaka till vårat hus. Chistophs föräldrar gick tillbaka till deras hotell. Hayden, Ben, Travis, Christoph och jag spelade wii sedan så visade jag dem min skolkatalog från Sundsvall och det var så roligt att höra vaddom tyckte om alla. Skulle nästan ha filmat. En del saker dom sa var

-omg, what is she/he wearing?, She/he looks funny (speciellt dom som satt i högra hörnet längst ner såg alltid roliga ut). She is hot!, OMG! She i hot too! Whats up with you people? You have so many piercings and tatoos. Its from the Vikings right? Och en massa andra saker. Gud vad jag skrattade! Men dom tyckte iallafall att det flesta tjejer var hot! Så du kan vara en SSS (stolt, snygg Sundsvallstjej!) Dom säger ju att Sverige har världens snyggaset tjejer. XD

Runt 12 for dom hem och jag gick och la mig.


Kommentarer
Postat av: Caroline Lindén

haha men ofta du tog med dig skolkatalogen?? jag tänkte först gymnasiekatalogen men kom på att du inte ha nån xD..



She/he looks funny (speciellt dom som satt i högra hörnet längst ner såg alltid roliga ut). Erkänn att dom sa så om mig!!

2009-01-19 @ 20:34:17
Postat av: Papsen

Coolt hus. Du får väl ta med dig några bra ideer hem om vi ska bygga om stugan någon gång. Egen gympahall kan vi ju göra på logen ... ;-)

2009-01-20 @ 13:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0