Arets sista Huskermatch

Som vanligt sa aker vi tidigare till matchen for att ha lite tailgate. Vi kom dit ca kvart i 1 och matchen borjade halv 3.
Det var ganska kallt men inte lika kallt som det var forra matchen. Vi gick och tittade nar spelarna kom med bussen och sedan gick vi tillbaka till garagetaket. Det kom lite folk till oss fast jag kande bara 3. Alans kompis och hans son och Susans bror. Efter att the marchingband hade kommit sa gick vi in i arenan.
Bo Palini (tranaren) tog farval av alla seniorer eftersom detta var deras sista Huskermatch nagonsin. Min sista med faktiskt!

Marc (Christians kusin kom ocksa for att se matchen med oss), han bor vanligtvis i California men han var hemma for thanksgiving.

Forsta 3 "kvartarna" hande det inget sarskillt pa. Det anda var att jag drack for varm chocklad sa tungan brandes.

Men i sista kvarten sa lag vi under och vi hade bollen pa ungefar mitten av plan, sa satter Bo in den spinkigaste och minsta spelaren han har for att forsoka gora ett fieldgoal (mar du sparkar in bollen fran plan genom dom dar pinnarna)
Om han skulle lyckas satta den sa skulle han sla skolrekord! Det var 57 yard han skulle kicka!

Lyckas han? JA!!! Hela Memorial stadium blev som galna!!!!!
Det kan jag saga, det var en syn nar alla hoppade och tjoade och hurrade.

Sedan kommer Suh och gor en touchdown, det gjorde ju inte direkt saken varre! Alla plippade ut!

Vi vann pga av fieldgoal'et och Suh's touchdown.

Efter matchen sa gick vi tillbaka upp till garagetaket och dar driker dom lite ol och sa sedan sa aker vi till en rastaurang och alla inne pa restaurangen ar kladda i rott (sjalvklart) och vi skalar minst 20 ggr och skiker Alex Henry (han som gjorde fielgoal'et). Jag fick as mkt att ata sa jag tog hem istallet. Nar jag kom hem sa sag jag pa SATC medans Alan och Christoph badade i hottuben. Sjuk! Fatta vad kallt det var ute!


Alex Henry nar han kickar in fielgoal'et
 Suh nar han gor sin touchdown

Kommentarer
Postat av: Carro lindén

varför är det din sista match?

Är det någon i laget som du känner, som kanske gå i din klass eller nått?

2008-12-03 @ 13:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0