Florida dag 4 Kennedy Space Center

På morgonen så kom det en kille i en stor, svart cadillac och hämtade oss för att ta oss till Kennedy Space center. Där så gick vi först för att testa på launching (det är när dom skickar iväg rymdraketen). Det var inte så extremt som jag trodde att det skulle vara. Efter det så gick vi och tittade på 2 3-D filmer. Sedan hoppade vi på en buss (typ guidad tour). Bussen tog oss till olka ställen som tilhörde Kennedy Space center där den släppte av oss. Första stället var inte så fränt. Det ända dom hade var typ en raket motor. Vi hoppade på nästa buss som kom och den tog oss till ett annat ställe. Så dar for vi runt hela dagen. Fast vi kunde inte åka till stället där dom "skjuter" iväg raketerna för det var en "laddad" där redan. (Den for förresten iväg den 14 November och jag tittade på det på tv). Det ända fräna stället som jag tyckte var fränt var där dom hade en massa raketer och sånt dom personer verkligen har använt. Vi såg lite rymd filmer och vi fick se där människorna som håller kontroll på rymdraketen sitter och just det vi såg var där människorna satt när dom skickade iväg Apollo 11. Det var dock lite läskigt att gå omkring utomhus där för dom har ju vilda aligatorer överallt. Jag såg 2 stycken!   

Efter dagen på Kennedy space center så for vi till en restaurang. Jag var svinhungrig så jag tog en hamburgare. Och det var ett live band där som spelade och sjöng och det var två personer, en "gammal gubbe och tant" som dansade till VARJE låt.

På vägen hem i bilen så kunde jag inte hålla ögonen öppna.

bild 1: rymdfarja
bild 2: dar folket som skickade apollo 11 (den som tog Neil Armstrong och Co: till manen) satt ner dom skickade ivag apollo 11.
bild 3: raket
bild 4: sten fran manen, om ni laser bild 5
bild 6: fina jag *host i en NASA jacka
bild 7: HAHAHA! Inne pa 3D filmen
bild 8: twix
bild 9: en av alla stallen som tillhor NASA, ni ser den amerikanska flaggan? Det ar varldens storsta malade amerikanska flagga och det blaa faltet (dar alla stjarnor ar) ar lika stort som en NBL(?) basket plan! :o






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0