Florida dag 3 Epcot

Först tog vi alla the monorail till Magic Kingdom för Christian ville åka Space mountain. Vi åkte den sedan tog vi the monorail till Epcot (en av de andra ställena som tillhör Disney World). Där testade vi först den snabbaste och längsta karusellen på hela Disney World. Du var som i en testbil. Vi gick i singel rider kön bara för att den gick snabbare. Vi behövde inte stå i kö medans andra stod i ca 20-30 minuter. VI blev ju dock uppsplittrade men det gjorde inget. Först i "karusellen så testade dom bromsarna så vi körde fort sedan tvärnitade dom sedan lite kurvor och så. Vi blev även utsatta för extrem kyla och värme. Sedan, det roligaste utan allt, vi for ut som på en racer bana och dom ökade farten. Skitsnabbt gick det! Sedan gick vi till ett rymden ställe där vi fick ett uppdrag att åka till Mars (stimulator grej). Christian, jag och Christoph var dom som tordes orange level. More intense training. Susan och Alan gick till grön, den var lite mindre intense. Vi fick hoppa in i en grej som såg ut som ett rymdskepp och jag var piloten. (HAHA vi krachade i snön). Först så lutade dom oss bakåt för att skicka iväg oss till rymden och sedan for vi. Gud vilken äcklig känsla! Christian gjorde så att vi somnade och sov i några månader. (cybersleep, eller nått, inte kan jag stava till det heller). Väl uppe på Mars så fick vi svänga och ha lite roligt. Fast som sagt så kraschade vi i snön. Inte visste jag att det fanns snö på Mars. Efter rymdturen var vi hungriga så vi gick och åt. Sedan så skulle vi gå och titta hur det såg ut på the soaring saken fast det var 80 minuters vänttid så vi tog fastpasses för att komma tillbaka ca 8. Under tiden (klockan var bara ca 2) så gick vi till alla "länder". Dom har några länder representerade där, där dom säljer mat och saker som kommer just från det landet. Tyvär hade dom ingen Svensk fast dom hade en Norsk så jag pratade med dom som jobbade där (dom var från Norge) fast jag fick även någon konstig Norsk dialekt så dom trodde att jag var från Norge. Susan köpte saltlakrits och lite annat nordiskt godis. Sedan for vi i ett vikingaskepp (karusell). Vi gick sedan till det Tyska stället, Christoph är ju från Tyskland. Jag köpte Toblerone där. Vi gick runt till alla "länder" fast i Marocko? Något sådant land, stannade vi för att äta mat och Alan och Christoph ville äta där för dom hade magdansare. Och jag som trodde shish kebab var ett skämt. Men dom hade det där. Jag tog dock inte det. (Christoph gjorde) Efter middagen så var det mörkt ute och klockan var ca 8 så vi gick till soaring saken. Vi fick satta oss som i en sittlift sedan så skjutsade dom upp oss i luften och det var en mega skärm framför oss så vi "for" som pa en tur genom California. Det var grymt! Efter det så gick vi för att se på fyrverkerierna! Susan försökte knäppa kort på mig och fyrverkerierna fast jag ser mopp ut så jag tänker inte lägga ut dom. Efter Fyrverkerierna var klara så tog vi the monorail hem till hotellet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0