New york

Klockan 7.20 skulle vi vara på Arlanda, klädda i våra röda tröjor och gula ryggsäckar.

Klockan 9.20 gick planet till London. På planet så hade jag egentligen fönsterplatsen men en tjej och en kille med ett litet barn hade satt sig där och närjag kom så frågade dom om dom fick sitta närmast fönstret istället så att barnet skulle få se. Så det fick dom, snäll som jag är!

På planet var et astråkigt!

Ingen film eller nått fanns. Väl i London så var vi på flygplatsen kanske 1 timme och hämtade upp andra STS personer och listade ut vilken gate vi skulle till. Sedan klev vi på planet till New York. Där fick man en egen liten tv och hörlurar så att man kunde se på film, tv eller lyssna på musik.

Det enda dryga var att, på tvn så stod det hur långt det var kvar innan vi kom fram och jag ville bara dö när vi hade kanske åkt i 1 time och det stod att det var 5 timmar kvar.

Vi fick lite äcklig flygplansmat också.

Väl framme i New York så regnade det. Vi fick stå i kö i kanske 1,5 timme på JFK flygplats, för att dom skulle kolla våra visa och så.

Sedan hoppade vi på en buss som tog oss till Maritime Collage. Man var hyffsat trött när vi kom fram. Klockan i New york var ju bara 7 men hemma i sverike var den ju kanske 2 på natten, och jag hade klivit upp 6 den morgonen.

Vi ställde våra väskor i korridoren och sedan gick vi och åt mat. Vi fick även veta vilken man ska dela rum med. Jag delar med en finsk tjej, Laura, som snarkar. Vi var kasnke uppe till 10-11 (lokan tid) men i Sverige var ju klockan 5. Under natten frös jag as mycket + snarkandet!

Klockan 6 klev jag upp för att duscha, jag skulle få låna shampoo och balsam av en annan svenska tjej, så jag gick för att ta det men jag visste inte riktigt vilket rum hon sover i så jag gick fel och knackade på dörren och frågade:

- does the swedish girl lives here?

oc hon ba:

- yes

så jag gick in och fram till sängen och skakar om henne och då vänder hon sig om och det visar sig att det är inte tjejen jag söker.

Pinsamt!

Klockan 7 åt vi frukost, dom har verklogen konstig mat här. pannkakorna var inte särskillt goda.

Efteråt hade vi ett möte.

Vi blev indelade i 3 olika gupper som ska tävla mot varandra i veckan. När vi kom ut igen så står alla elever som går på skolan på riktigt på rad. (detta är förresten en skola för dom som vill bli "sailors". Det är som Militärskola. Alla killar måste ha snaggat hår, när dom går på led, får dom inte kolla på oss med mera... Dom stod på rad medans dom hissade den amerikanska flaggan.

Vi gick på en liten guidad tur runt campus. Vi bor typ under en fet bro som man inte får ta kort på ens (men det gjorde jag ändå). Sedan hade vi lektion. Vi gjorde inte särskillt mkt utan bara lite saker för att lära känna varandra. Undertiden är det världens "thunderstorm" (som jag tyvär missade) men man kunde höra det. Det åskade och HAGLADE, hagel som var stora som sockerbitar!

Vi åt lunch, sedan hade vi tävlingar. Skoj!!! Vi är USN (united students of nimirad, kommer inte riktigt ihåg namnet) Vi hade skattjakt och så... Vi tjänade extra poäng genom att ge KM (dommaren) kramar.

efter middagen så skulle vi se några "proffs" göra syncronized swimming (stavning?) men proffsen visade sig vara våra ledare. haha, dom var jätteduktiga! sedan fick grupperna komma på ett eget "nummer" som vi skulle visa för alla andra. Tävling! Här på campus har dom ju eget gym och pool fast i poolen är det iskallt.

Jag givk och la mig ganska tidigt eftersom jag var helt slut...


Kommentarer
Postat av: jessica hallén

det låter grymt kul dedär :D men kanske lite pinsamt att väcka fel tjej ? =D

2008-08-14 @ 14:05:37
URL: http://jessicams.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0