Manhattan

Idag har vi varit och shoppat på Manhattan.
En gul skolbuss tog oss till Times square och sedan fick vi gå som vi ville, fast inom ett område.
Sedan åt vi lunch på planet Hollywood. ett väldigt fränt ställe där alla saker som dom använder filmer, hänger på väggarna och i taket. Sedan efter lunch så fick vi gå i ca 4 och en halv timme till för att shoppa. Jag hittade bara ett par skor. Skulle egentligen köpa en I love NY tröja till mig och systrarna men det hann vi inte så det får bli på torsdag istället. Vi var på en väldigt rolig afär iallafall på 5th aveny (stavning?), där först så var det kö för att få komma in men det tog inte så lång tid och sedan ståd det en kille i bara jeans som man fick ta kort med (bilder kommer på det) sedan var det 3 plan tror jag med as fina kläder och dom spelade bra och hög musik och personalen stod typ och dansade hela tiden. Alla människor här är så vänliga. :D
Klockan halv 6 samlades vi på planet Hollywood igen och gick sedan till hamnen. Men på vägen dit så började det spöregna, så alla var dyngsur när vi kom på båten som skulle ta oss på en guidad tur runt manhattan. Det var väldigt roligt! på vägen tillbaka vå var det mörkt så då var det extra fränt att se hela New York upplysta av alla lampor.
Vi kom nyss tillbaka och nu sitter jag i korridoren medans andra spelar lite gitarr och sjunger. Ska gå och lägga mig snart för jag är as trött!!! Och har as ont i fötter och ben pga allt promenerande idag. (och ja pappa, jag hade ordentliga skor :D)


Kommentarer
Postat av: jessica hallén

De låter riktigt kul, avis! ;)

2008-08-14 @ 14:08:19
URL: http://jessicams.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0