Bad på Tranviken

Idag på morgon så var vi jag och Marris upp till farf och hälsade på. Sedan kl 1 hade jag ett möte angående mitt sommarjobb. Efter mötet gick jag ner på navet för att ta bussen ut till Tranviken, Alnö. Så 1:an kommer och jag kliver på och frågar busschauffören om den bussen gick till Tranviken och då bara kollade han konstigt på mig och sa att Tranviken ligger i Malmö. Jaha...??? Och att denna buss inte alls gick till Tranviken. Nähä sa jag och klev av. Då gick jag på stan lite.



Jag ringde till Irma (som jag skulle träffa på Tranviken) och sa att jag inte skulle komma för att det går inga bussar. Men då säger hon att Elin också skulle komma ut och att jag borde åka med henne. Så jag ringer henne och vi bestämmer för att ta nästa buss. Hon kommer ner på stan och bussen kommer och hon går och frågar chauffören på 1:an och han sägar att vi kan ta 1:an ut till Vi och sedan 73:an till Tranviken. Jaha, så vi åker ut till Vi, Alnö.

Fast vi visste inte vart Vi låg men kvinnan som satt framför oss på bussen hörde oss och frågade vart vi skulle och vi svarade Vi och hon sa att vi var där och då hoppade vi av. Sedan att försöka tyda busslistan där car typ omöjligt så vi gick till Ica tvärs över gatan. Fast det enda dom sa att vi skulle ta Alnö södra. Så där satt vi och väntade på en buss att komma. Till slut så kom det en och vi frågad om den gick till Tranviken men det gjorde den inte och han sa att nästa som gjorde deet gick 16.05 (klockan var nu ca15.00) Så det var bara att sitta och vänta. Vi åt vindruvor och drack Loka under tiden.


Plötsligt kom det en blå bil och stannade på busshållplatsen. Det var några killar som verkligen var Norrlänsk. En undrade vart vi skulle och vi svarade Tranviken och han ba
-Vart?
Sedan sa han att han hade varit där tidigar. Eh? HAHA aja. De for...
Kl 16 kom en buss och vi gick och frågade chauffören om han for ut till Tranviken och han svarade att nej, det gjorde han inte. Va fan!!!!!
Då går vi igen men då skriker han ut genom fönstret.
-Jo fan, det gör jag ju visst!
Äntligen!!!!!
Det tog ett tag att åka men till slut kom vi fram.
Elin och jag tog ett dopp det första vi gjorde. Det var faktiskt riktigt varm i vattnet och även fast det var havet. Sedan gick vi och köpte glass. Sedan spelade vi alla lite volleybolloch så och badade tills alla hade åkt hem och det inte gick någon mer buss hem så Elins mamma kom och hämtade oss.
KajsaIrma

Vera

Kommentarer
Postat av: Elin

hahaha, det tog längre tid att ta sig TILL stranden än vi var PÅ stranden! hah

2009-06-30 @ 22:58:35
Postat av: Irma

men det var värt det elr hur!:D btw mindre fin bild på mig Amanda :o

2009-07-06 @ 15:38:14
Postat av: Kajsa

haha tycker fotfarande att bilden på Irma äger! D:

2009-07-27 @ 12:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0